Oproep tot transparantie

Het remarketingevent van 7 juni 2018 stond in het teken van transparantie. Keynote speaker Martin Huisman, van o.a. Vereniging Aanpak Tellerfraude, riep de branche op om verantwoordelijkheid te nemen en misstanden te melden.

De autoverkoper staat volgens hem momenteel ergens onderaan op de lijst van beroepen die men vertrouwt. Door de opkomst van internet is dit al gestegen, en door echt transparant te zijn over de autohistorie kan dit verder verbeteren. Zoals met veel dingen, verbeter de wereld en begin bij jezelf. Als je een auto exporteert waarvan je weet dat hij teruggedraaid gaat worden, besef dan dat daar een gezin in Tjechië door benadeeld gaat worden.

100% onderhouden is partner van dit remarketingevent. De stichting 100% onderhouden is in navolging van Nationale Autopas in het leven geroepen om meer transparantie te bieden over het verleden van een bepaalde occasion. Uit een steekproef blijkt dat sommige  autobedrijven van alles beweren bij hun occasionadvertentie, maar dat slechts een deel daarvan écht klopt. De stichting heeft een werkwijze ontwikkeld om een auto te beoordelen en leidt experts op met een online webinar. Zij worden getraind om een auto te beoordelen volgens de vastgestelde 100%-normen. Deelnemers van de stichting mogen het 100% onderhouden label tonen bij hun occasions, net zoals het NAP weblabel.

Wilt u meer informatie ontvangen over het deelnemerschap van de stichting?

Klik dan hier om informatie aan te vragen.

 

 

Over de stichting

De stichting 100% onderhouden is een onafhankelijk orgaan dat zich inzet voor goed auto-onderhoud.
Lees hier meer over de stichting

Algemeen >

Ontstaan >

Organisatie >

Doelstellingen >

100% in het nieuws >

 

Gevolgenblog
  • Gevolgen van geen onderhoud