Herken je het volgende gesprekje aan jullie service-balie? “Uw auto is toe aan een onderhoudsbeurt, mogen we die uitvoeren?” Waarop de klant antwoordt: “Nou laat maar zitten hoor want ik ga hem binnenkort toch verkopen”.
Herkenbaar? Onderzoek onder automobilisten bevestigt helaas dit beeld. Noodzakelijk auto-onderhoud wordt door ruim een derde gewoon overgeslagen. Maar is dat nou wel zo verstandig?
Als professional weet jij wat er allemaal mis kan gaan. Je ziet vast ook regelmatig de voorbeelden voorbij komen van uitgesteld onderhoud. Daardoor komen mensen eerder stil te staan langs de weg of krijgen ze met hogere reparatiekosten te maken. Maar jouw klant ziet vooral de kosten van de onderhoudsbeurt. Neem dus de moeite om even uit te leggen wat jullie precies gaan doen en wat het voordeel is als de olie weer vers is, de filters zijn vervangen en een nieuwe distributieriem.
Wil jij graag meer te weten komen over 100% onderhouden en wat het Keurmerk voor jou kan betekenen? Bekijk dan via onderstaande link het filmpje.