Geef ongevraagd de DSR-print mee!

Klanten verwachten dat hun autobedrijf bij hun digitale onderhoudsregister kan. Vraag dus je wachtwoord aan en zorg dus dat je erbij kunt! Sterker nog, wacht niet totdat hij of zij de vraag aan je stelt, maar geef gewoon altijd een uitdraai mee van de onderhoudshistorie. Dan laat je zien dat jij de professional bent die weet hoe het zit!

Tijdens de DSR workshop op 6 november in het BOVAG huis gaf 100% onderhouden dit advies aan de 50 aanwezige auto-ondernemers.

Er ligt veel waarde verborgen in vaak ongebruikte DSR-systemen. Het is een misverstand dat je hier geen toegang voor kunt krijgen. Dat kan in de meeste gevallen wel, alleen moet je wel even je wachtwoorden aanvragen. Neem je die moeite? Dan maak je klanten blij met deze extra informatie over hun (toekomstige) auto.

Naast raadplegen kun je ook registreren. Dat is belangrijker dan je denkt. Klanten zijn er voor hun eigen auto vaak slordig mee, maar op het moment dat ze een andere auto kopen moet alles kloppen en hebben meer geld voor over voor een volledig onderhouden occasion. Voor hun inruilauto verwachten ze dat je als autobedrijf alles over hun auto netjes hebt bijgehouden, en dat je bij die informatie kunt. Daarom is het ook belangrijk om elke onderhoudsbeurt bij te schrijven in het register.

Meer informatie?

Meld je dan aan voor de workshop DSR op 7 januari.

Meer informatie ontvangen over 100% onderhouden?



Klik hier om alle nieuwsberichten van 2019 te bekijken.

Over de stichting

De stichting 100% onderhouden is een onafhankelijk orgaan dat zich inzet voor goed auto-onderhoud.
Lees hier meer over de stichting

Algemeen >

Ontstaan >

Organisatie >

Doelstellingen >

100% in het nieuws >

 

Gevolgenblog
  • Gevolgen van geen onderhoud