Oog voor details

Occasions verkopen? Dan bent u niet de enige. Op elk willekeurig moment staan er ruim 250.000 auto’s te koop. Wat doet u om uw aanbod te onderscheiden van andere aanbieders? Hieronder de tips van 100% onderhouden

1. Neem inruil serieus (geldt ook bij inkoop trouwens)
Werk met een checklist en neem de inname serieus. Dat betekent dat u er even de tijd voor zult moeten nemen om samen met de klant de inruilauto te bekijken.

Mensen beloven van alles, maar als u de auto bij de verkoop niet compleet aflevert klaagt men ook. Dus waarom zou u bij inname van de inruil met minder genoegen nemen? Vraag dus naar die 2e sleutel en het onderhoudsboekje. En is dit niet compleet? Daar mag u wat van vinden en op de inruilprijs inhouden. Het helpt natuurlijk wel als dat bij de verkoop al ter sprake is gebracht.

2. Fotografeer beter
Goede foto’s en een video verkoopt sneller. We begrijpen alleen best dat een moderne 360-graden studio niet voor elk bedrijf is weggelegd. Maar een goede tussenweg is er altijd. Nog te vaak zien we foto’s waar de auto veel te klein of te donker op afgebeeld is. Natuurlijk wil je graag dat jouw logo op het pand in beeld komt, maar als je daarvoor uit moet zoomen kun je beter een goede foto-layer maken (zie voorbeeld hieronder).

 

 

 

 

 

 


3. Goed beschrijven
De meest gezochte zoekterm is “hoge instap”. Die term verschijnt niet automatisch, maar moet je zelf toevoegen. Neem dus de tijd voor zoektermen die jouw auto uniek maken. Ook het verhaal achter de auto kan helpen om jouw auto positief te onderscheiden van andere occasions.

4. Toon de zekerheidslabels
Wees niet te bescheiden en maak elk detail expliciet. Het gaat online om het winnen van vertrouwen. Laat dus jouw kwaliteit zien en de keurmerken waar je bij bent aangesloten. Het schept echt vertrouwen. Is jouw bedrijf officieel dealer van een merk, aangesloten bij een garageformule, BOVAG lid, laat het expliciet zien zowel op jouw bedrijfspagina als ook bij de auto. En laat bij de auto duidelijk de auto-keurmerken zien Garantie, Nationale Autopas en 100% onderhouden.

5. Check het op je smartphone
Wil je zien hoe jouw auto’s erbij staan? Vaak kijk je dan achter je bureau even op je PC. Maar wist je dat de meerderheid van de occasionkopers zoekt op de mobiel? Checken hoe jouw auto erbij staat doe je dus voortaan ook op je mobiel! Je ziet dat veel tekst al gauw wegvalt.

6. Meten is weten (1)
Waar komen de leads vandaan? We weten het is niet eenvoudig te meten. Maar bent u er wel actief mee bezig en vraagt u klanten hoe ze u gevonden hebben? Heeft u vaak identieke demo- of ex-huurauto’s? Ideaal om daar een A- en B test mee te doen door ze beiden elders te adverteren. Weet u welke het eerst verkocht wordt?

7. Meten is weten (2)
Welke auto’s verkoopt u het snelst? Het loont om daar geregeld echt goed in te duiken. Veel VMS-programma’s bieden de mogelijkheid om uw voorraad naar excel te exporteren. Daar kunt u naar hartenlust uw eigen selecties maken, wat bij u het beste verkocht heeft in de afgelopen maand. Hoeveel sneller verkoopt u een auto met trekhaak of schuifdak? En hoe zit dat met de kilometerstand of onderhoudshistorie. Welk invloed heeft dat op de sta-tijd?

Meer informatie ontvangen over het zekerheidslabel 100% onderhouden? Klik dan op onderstaande button.

 

Klik hier om alle nieuwsberichten te bekijken.

 

Over de stichting

De stichting 100% onderhouden is een onafhankelijk orgaan dat zich inzet voor goed auto-onderhoud.
Lees hier meer over de stichting

Algemeen >

Ontstaan >

Organisatie >

Doelstellingen >

100% in het nieuws >

 

Gevolgenblog
  • Gevolgen van geen onderhoud